Turktime
PAYLAŞ 
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Bölündük mü Ey Halkım?
Bülent Kuşoğlu
YAZARLAR
2 Şubat 2011 Çarşamba

Bölündük mü Ey Halkım?

Pazartesi günü Akşam Gazetesi’nde Burcu Bulut’un söyleşi yaptığı ODTÜ Öğretim Üyesi Prof.Dr. Oğuz Işık’ın söyledikleri dikkatinizi çekti mi? Hocayı tanımıyorum ama bizim tartışmamızda yarar olan bazı şeyler söylemiş. Örneğin Türkiye’nin geçmişte de izlerinin olduğu 3 farklı sosyolojik kesime bölündüğünden bahsetmiş.

Üç farklı Türkiye kavramına, partilerin hangi kesimlerden ve hangi coğrafi bölgelerden oy aldığı düzleminde bakabiliriz. AKP’ye oy veren siyasi görüşü, İslamcı sağ ve milliyetçi tabandan gelen bir grup seçmen oluşturuyor. İkinci grupta, merkez sol ve milliyetçi sağ seçmen profili öne çıkıyor. Bu grubu temsil eden partiler CHP ve MHP’den oluşuyor. Üç farklı Türkiye’nin son ayağını ise ‘bölgesel sol’ olarak da adlandırılan Kürt Partilerine(HADEP, DEHAP, DTP, BDP) oy veren seçmen tamamlıyor.

Sık sık buna benzer yorumlar okuyor, işitiyorum. Toplumun politik olarak ayrılmasında çok mahsur görmem ama bu toplumsal bir özellik olarak da yansırsa yani toplum kesimlerinin yaşantı biçimi ve kendilerini tanımladıkları kimlikleri de farklılaşırsa bundan korkarım. (Biz 12 Eylül 1980 öncesi siyasi görüşlerimizle bölünmüşlük yaşadık, bunun telafisi zarar verdi ama bölünme riski çok düşüktü, çünkü, toplumsal ve ekonik bir dayanağı yoktu)Oğuz Hoca’nın görüşü ne kadar doğrudur, geçerlidir tartışılır, biz de tartışalım, yalnız şöyle bir gerçek var; biz doğu ve batı kültürleri arasında kalan bir toplumuz. Yüzyıllar boyu hem İslam (Arap İslamı) hem de Avrupa(Son 50 yıldır Amerikan) kültürlerinden çok fazla etkilendik. Halen de bu iki kültürün etkisi devam ediyor. Böyle bir bölünmüşlük sonucu da normal gibi görünüyor.

Kafama takılan soruyu şimdiden sorayım; İyi düşünülmüş başarılı bir strateji ile iki kültürün topluma olan etkisini olumluya çevirmek ve buradan büyük bir avantaj ve dinamizm yakalamak mümkün olabilir miydi?

Mevcuttan daha iyisi?

Toplum olarak üçe bölündüğümüzü iddia ediyor veya kabul ediyoruz, peki ne derece doğru? Bu satırları okuyan ve kendisini grupların birinde gören kimse diğerinden ne kadar farklı?

Yoksa gerçekte çoğunluğumuz merkezde olan, hem Müslüman hem de laik, demokratik bir sistem savunucusu muyuz?

Bizi bölen  siyaset mi?

Kendisine “Göbeğini kaşıyan adam  gibi rumuzları layık görenlerle “gerçek yurttaş” gibi rumuzları kullananlar arasında gerçekte ne fark var, siyasetin dışında?

Neden iki kardeşten biri gruplardan birinde yer alırken diğeri benzer bir gelir ve eğitim almasına rağmen tam karşısında yer alabiliyor?

Neden bizler FB, GS, BJK veya TS’lıyız?

Siyasi görüşlerimizi tespit etmemizle takımlarımızı belirlememiz arasında çok büyük bir fark var mı?

Gelelim 3’üncü tarafa; onlar diğer iki gruptan çok mu farklı? Kürt kökenliler de Türkler gibi siyasi veya toplumsal iki farklı görüntü sergilemiyorlar mı?

Bu farklılıklarımızı abartmaya devam edersek ve siyasi partilerde bundan istifadeye devam ederse bu işin sonu nereye varır?

Bir taraf diğer bir tarafı, yada tarafları bitirebilir mi?

Maliyeti ne olur?

Soruları sizde bende daha da uzatabiliriz. “Bölünmüşlük yok” ta diyebiliriz. Fakat sonuçta Oğuz Hoca’da olduğu gibi bu konularla uğraşan bir çok akademisyen üç farklı Türkiye oluştuğunu söylüyor ki çok yanlış da değil...

Ben siyasetin toplumdaki farklılıkları kullandığını, istismar ettiğini, sorunu çözmek yerine derinleştirdiğini zannediyorum.

Bu konunun daha çok su kaldırır olduğunu görüyorum, basit bir konu değil diyorum, siz ne dersiniz?         

Yorum Ekle
Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır
Yorumlar
 Misafir
 5 Şubat 2011 Cumartesi 10:06
Sayin sevgili yazarimizin kisa araliklar ile tartismaya acmis oldugu devlet millet meselelerini söyle bir toparlarsak cikan sonuc ve temmüllerler su dogrultudadir benim nazari dikkatime göre:Baskanlik sistemi bir Türk patentlidir,Türkü saha kaldirir"Hun Türklerinde ilk olarak benimsenmistir" Eyalet sistemine gecmeden yerel yönetimlerin daha fazla yetki ile donatilmasi zaruri oldugu görülüyor.Baskanlik sistemine ve eyalet sistemine gecmekte cesaretli olinmasi Ülkemiz icin büyük yaralar vardir.BG
 Misafir
 5 Şubat 2011 Cumartesi 00:27
00:10 Kardeşim.Gelişmiş Batı ülkelerinin hemen hemen hepsinde Hırıstiyan Demokrat parti veya siyasal organizasyonlar var mı? VAR!.Pekala,neden Türkiyede Müslüman sıfatı eklendiğinde "ŞERİATÇI" damgasını vurmayı,BORÇ biliyorsunuz? Bu sorunun cevabını kendinize verin.Demokrat Kominist de,Liberal Sosyalistde olur.gelişmiş Batıda LİBERAL SOSYALDEMOKRATLARIN alası var.Darbecilere gelince kafam basmaz.Çünkü Onlar Halk düşmanı yapılardır.Ben.samimi bir "LİBOŞUM(!)".Siz çok daha EKMEK yemelisiniz.H.T.
 Misafir
 5 Şubat 2011 Cumartesi 00:10
H.Tahsin kardesim, bir insan ayni zamanda Seratci,Laik,Ergenekoncu,libos,Demokrat, Kominist olabilir demekki sizin alayisiniza gore.Gelin sizin ile anlasalim, tespitlerinizede katiliyorum.Bende burdan sadece k[c[k bir ekleme yapicam m[sadeniz ile.Kim olursan ol yeterki samimi ol ve saygili ol,baska d[s[nceden olan insanlara,dayatmaci ve baskici d[s[nce insanligi kolelige ve geriye getirir.Anlastik mi H.Tahsin kardesim.
 Misafir
 4 Şubat 2011 Cuma 23:52
Sn OWELYE dostumuzun yorumlarının içeriği oldukça zengin,keyifle okuyup istifade ediyoruz.Tabi itirazlarımızı da ortaya koyuyoruz.Sn yazarımız Bulent bey,çok önemli iki tespitte bulunmuşlar.1-"İyi düşünülmüş başarılı bir strateji ile iki kültürün topluma olan etkisini olumluya çevirmek ve buradan büyük bir avantaj ve dinamizm yakalamak mümkün olabilir miydi?" Mümkün OLUR.2-"çoğunluğumuz merkezde olan hem Müslüman hem de laik, demokratik bir sistem savunucusu muyuz?". EVET,evet,EVET..H.Tahsin.
 Misafir
 4 Şubat 2011 Cuma 23:33
Evet Sn OWELYE,"Kul hakkı.." Yaratanın AFFETMEDİĞİ tek suçtur.Kul hakkının çeşitleri vardır,Yaratanın en ağır CEZAYI verdiği Kul hakkı suçu da,İFTİRADIR.Size bu konuda katılıyorum.Komşunun komşuda da hakkı vardır unutmayalım.Yurttaşın yurttaşta da kul hakkı vardır.Hele hele,bilgi dağarcığı kısıtlı olanların,kendilerini çeşitli manüpülatif varyasyonlarla yanıltanlarda da hakkı vardır.Bakın içimizde daha "Kızıl Elmanın" ne olduğundan habersizlerde var ki,bunlar ABD nin "kızılelmasını" görmüyor.H.T
 Misafir
 4 Şubat 2011 Cuma 23:24
Sevgili OWLEYE,22:21 deki yorumunuzu keyifle okudum.Unutmayalım,bahse konu Ülkeler kutup Ülkeleri ve daha dünün Vikingleri vandalları."8 Yıllık eğitim oranının %62 olmasının" SUÇU kimde? Bendemi owleye,yoksa sizdemi?.Yoksa halk ile kavgalı olan SİSTEMDE Mİ? Bu sorunun doğru cevabını arayıp bulabilirsek,deği 8 Yıllık,12 Yıllık hatta 16 Yıllık Eğitim seviyesini %90 ların çok üzerine taşırız diye düşünüyorum.Yeterki Engelleri ortadan kaldıralım.Yeterki Sn Çakmak gibi Halkın dilini anlayalım.H.Tah.
 Misafir
 4 Şubat 2011 Cuma 22:41
ArkadAslar sakiz ve ciklet yorunlarinizi okudum ve evet buldum dedim biz sakiz gibiyiz, yani lastik gibi, bizi kimse ayiramaz ve bölemez, sadece cektikce uzatirlar.Uzamak bizim isimizede gelir böylecede Kizil Elmeya Turana gideriz, nasil yorum amma???
 teyze
 4 Şubat 2011 Cuma 22:33
20:00 Hasan Abi sizin demokrasi çikletinize kurban olsunlar,her dakika yazsanız zevkle okuyorum çünkü içinde samimiyet var.Yıllarca demokrasi demokrasi diyerek gözümüze baka baka palavra atanları az dinlemedik az inanmadık.
 OWLEYE
 4 Şubat 2011 Cuma 22:21
isveç,norveç,danimarka...,Bahse konu ülkelerde nüfuslar 4-9 milyon arasında olup istenirse yarı doğrudan veya doğrudan demokrasi uygulaması yapmak mümkündür..Ülkede etnik yapıların fazla olmaması liberal demokrasiye geçişi kolaylaştırmıştır..Ve en önemlisi 8 yıllık eğitimi bitirme oranı %62 değildir..Ve bir de ideoloji mevzusuna gelince..Putların devrildiği mekana kıble dediğim yaşdan itibaren hiçbir parti,cemaat ya da kabilenin ekseninde olmadım..Yaşım 11 idi..ve kul hakkı halen haramdır...
 Misafir
 4 Şubat 2011 Cuma 20:06
Bugün Habertürk de CHP Parti Meclisi üyesi Muhammet ÇAKMAK isimli genç bir akademisyeni dinledim.Gözlerime,kulaklarıma inanamadım.Tek kelime ile MÜKEMMEL bir birikim.Önü açılırsa,ÖNE çıkarılırsa,CHP yi bu seçimde olmasa bile,gelecek seçimlerde UÇURACAK bir isim..Bulup CHP ye kazandırana,Ülkem adına MİNNETTARIM.Zira birkaç Muhammet ÇAKMAK ile birlikte,Türk HALKI CHP ye TANITILMIŞ olacaktır.Çakmak'ı dinledikten sonra,Ülkemin DEMOKRASİYE kavuşması yönündeki umutlarım arttı.H.Tahsin.
Yazarın Diğer Yazıları
Sayfa başına gitSayfa başına git
Turktime uygulamasını indirin, günün gelişmeleri cebinize gelsin.
Google Play
App Store
Facebook Twitter Instagram Youtube
GÜNCEL SİYASET DÜNYA MEDYA MAGAZİN SPOR YAZARLAR RÖPORTAJLAR PORTRELER ANKARA KULİSİ FOTO GALERİ VİDEO GALERİ KÜLTÜR SAĞLIK EKONOMİ TEKNOLOJİ ANALİZ TEKZİP
Masaüstü Görünümü
İletişim
Künye
Copyright © 2025 Turktime