Turktime
PAYLAŞ 
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Aldatan Aldanır Yalnız Kalırmış!
Bülent Kuşoğlu
YAZARLAR
26 Ağustos 2013 Pazartesi

Aldatan Aldanır Yalnız Kalırmış!

Şu ünlü ve son “Torba Kanun” görüşmeleri sırasında 11 Temmuz 2013 günü Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç’a Suudi Arabistan ve Katar’ın Mısır’a yardım ettiklerine dair bir bilgi olduğunu, yanısıra Türkiye’nin de yardım da bulunup bulunmadığını sormuştum. Başbakan Yardımcısı’nın cevabı aynen şöyleydi;

Sayın Kuşoğlu, Mısır'a, Suudi Arabistan ve bazı körfez ülkelerinin maddi katkısından bahsetti. Evet, bu gerçektir. Biz de bildiğim kadarıyla 2 milyar dolarlık bir yardımı öngörmüştük, bunun 1 milyar doları yapıldı, diğer 1 milyar doları da zannediyorum ki proje karşılığında, bazı işler karşılığında verilecekti, bunun iptal edilmesi konusunda Hükûmetimizin bir görüşü yok, evvelce varılan söz veyahut da verilen söz yerine getirilecektir. Ancak, Bakanlar Kurulu toplantısından sonra yaptığım açıklamada da şunu ifade etmiştim: Yani, bu olay sebebiyle Mısır'la diplomatik ilişkilerimizi kesme noktasında değiliz, ancak orada bir flu durum var; henüz Başbakan atanmış değildi, bugünlerde atandığını biliyoruz, Hükûmet kurulmuş değil, seçimler yapılmış değil, darbeyi öngören koalisyon içerisinde de fikir ayrılıkları var, dolayısıyla ilişkilerimiz şu anda rölantide devam ediyor, kesmedik, kesmeyi de düşünmüyoruz, bir an evvel Mısır'da demokrasiye geçiş şartların olgunlaşmasını bekliyoruz.

Kısaca en yetkili ağız Mısır’a yardım ettiğimizi ve etmeye devam edeceğimizi  söylemişti. Halen, bu zamana kadar da “proje” veya “bazı işler” karşılığı yapılan yardımın ne olduğu ve kesildiğine ve yahut ta kesileceğine  dair bir açıklama yapılmadı. Zaten karşılıksız yardım ile proje karşılığı yardım arasında bu denli kavga ettiğiniz bir ülke konusunda fark yoktur. Her hal ve karda desteğiniz söz konusudur. Meclis tatilde olduğu için konuya ilgili yeni sorularıma cevap da alamıyorum. Mısır’a Mursi döneminde neden yardım ettik, şimdi bu yardımı neden devam ettiriyoruz, projeler nelerdir, gibi…

Peki, Tayyip Beyin Mısır konusunda ki bu aşırı haykırışları ne anlama geliyor? Demek ki Mısır’ı bahane ederek iç politikayı düzenlemeye, dizayn etmeye çalışıyor. Kısaca samimi değil. Var mı başka izahı?

Başbakan Erdoğan’da Mısır konusunu gündemde tutmaya devam ederken arada “İmralı Barış Süreci”nden söz eden yok. Halbuki Türkiye için hayati konu bu. Ayrıca ekonomide göz göre göre gitmekte olduğumuz kriz de gündemden kaçırılıyor. Kaçırılan pilotlarımız ise bu siyasallaştırılmış ortamda zaten kimsenin umurunda değil.  Diğer taraftan spor alanları dahi politize oldu ve kendi yandaşlarını iktidar teşvik ediyor.

Mısır’da darbenin arkasında İsrail’in olduğunu Tayyip Bey belgeleri ile açıklayabileceğini söyledi. ABD hemen bunu yalanladı. Tayyip Bey ABD İsrail’i arkalayınca neden ağlıyor ki, “Neden Beyaz Saray işin içine giriyor?” şikayet ediyor ki; bunu çok iyi bilmesi gerekirdi…  Oyunun kuralı bu değil mi? Gerçi darbenin arkasında diğer Arap ülkeleri olduğu açık ama bende ilave olarak İsrail’in işin içinde olduğuna inanıyorum. Bunda hayret edilecek bir taraf var mı? Fakat, bu durum İslam Dünyasının birlik ve beraberliğini, yani ittihat  gerektirir. Mısır’ı bahane ederek Türkiye’nin kutuplaştırılmasına karşı olmamızı gerektirir. Tayyip Bey yine yanlış içerisinde değil mi?

Tayyip Bey bu ara hemen herşeyi yanlış yapıyor. Bazılarına göre bir tükenmişlik sendromu içersinde. Bence Tayyip Bey gidici olduğunu anladı. Tüm planlarının suya düştüğünü gördü, feryad ı figan ediyor… Eeee! Aldatan aldanır ve bir gün yalnızlaşır. Bu yalnızlığına “Değerli yalnızlık” dense de sonuç değişmez…

Tayyip Beye acıyacak halimiz yok. Allah bu ülkeye acısın. Bir daha bu kadar hırslı, dini ve ticareti kullanan, başkalarının güdümünde siyasilerimiz olmaz inşallah…

Yorum Ekle
Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır
Yorumlar
 TOTEM
 27 Ağustos 2013 Salı 17:52
Peşinden masum halka yapılan ağır katliam! şimdi bu haksızlıkta sus pus olup ama diyen sizler şimdi Suriye konusunda ne cüret ve ne yüzle Hükümeti eleştireceksiniz? Biliyorum ne siz nede buradaki diğer yazar yada yorumcular bu sorularıma cevap veremezler çünkü, Siz sadece kendi kısır politik hırslarınızın savunuculuğunu yaparken ben adalet,vicdan ve insanlığın savunuculuğunu yapıyorum o yüzdendir ki siz benzer konularda farklı söylemler geliştirip kıvırmak zorunda kalırken ben dik durabiliyorum.
 TOTEM
 27 Ağustos 2013 Salı 17:50
Politikasını destekliyor olmalısınız. Evet sayın vekil sizden cevap bekliyorum! Bak dün İsraile söylenen sözü Abd cevaplayınca mutlu olmuştunuz şimdi bak onlarla birlikte hareket edip bir başka kirli oyuna ve zulme ortak oluyor Hükümet mutlumusunuz? Şimdi,Suriye ile Mısır başka diyeceksiniz değil mi? Evet bencede başka Suriyede Yönetimi babasından devralan bir diktatöre karşı bir hareket var Mısırda ise Halkın seçimi ile iktidar olmuş ve sadece daha bir yıllık hükümete yapılan hareket ve-
 TOTEM
 27 Ağustos 2013 Salı 17:46
Şimdi Son gelişmelere ne diyorsunuz sayın vekil? Edroğan ve Hükümet hep yanlış yapıyor demiştiniz şimdi Türkiye Bütün dünya ülkeleri!! ile birlikte hareket ettiği konuda istediği sonuca ulaşıyor. Şimdi bunu Hükümetin ve Erdoğanın başarı hanesine yazmamız gerek değil mi? Tabi sizlerin yaklaşımınıza göre! zira Mısır konusunda AB Amerika,Körfez ülkeleri ve İsrail ile ters düşmüş ve siz bunu şiddetle eleştirmiştiniz! şimdi o konuda Hükümeti eleştirip yanlış yolda dediyseniz Suriye konusundaki-
 TOTEM
 27 Ağustos 2013 Salı 17:31
Keşke birine çok eksi vererek haklı çıkabilsek,Keşke Birine saldırıp susturmaya çalışarak onu taciz yada hakaret ederek söylediği gerçekleri ortadan kaldırabilsek!Keşke Bize kimse ayna tutmasa,Keşke birileri içerisine düştüğümüz çiftestandartlı tavrı,hak hukuka değil tarafına göre ağız değiştirdiğimizi yüzümüze haykırmasa,Keşke bizim gibi düşünmeyenlerin hepsi kahrolsa,Evet böyle olsa biliyorum sizler için dünya cennet olur ancak ne yaparsanız yapın biri çıkıp yinede gerçeği haykıracaktır.
 Misafir
 26 Ağustos 2013 Pazartesi 12:30
Dış politikada Mısır konusunda hükümetin başarısızlığı ortada diyorsunuz ,sizce çözüm ne ?,ırakla esatla görüşerek ticaret yaparak mı çözüm üreteceksiniz.Parti içinde İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı için aday konusunda bile 40 kafadan ses çıkyor yapmayın allah aşkına daha kendi içinizde bir birliğiniz yok ,Ülke meseleleri size 40 fersah fersah uzak
 FRONTAL
 26 Ağustos 2013 Pazartesi 12:05
Sayın Kuşoğlu, sizin bu yazınıza "bu ne perhiz, bu ne lahana turşusu" sözü çok uyuyor.Gercekten artık ben CHP den umudumu yitiriyorum.Son zamanlarda muhalefet partilerdeki tutarsızlık diz boyu.Sizler halkı AKP ye muhtaç ediyorsunuz.Allah CHP ye acısın.
 TOTEM
 26 Ağustos 2013 Pazartesi 10:59
Sayın Kuşoğlu, dehşet bir çelişki ve haksızlığın içerisindesiniz bu tavrınız ne hakka,ne hukuka,ne vicdana nede ahlaka sığmaz. ben bir vatandaş olarak Suriye konusunda muhaklefetin samimiyetine inanmış ve onlara destek vermiştim ancak görüyorum ki, muhalefet bu konuda ikiyüzlü davranmış ve davranmaya devam ediyor!Suriye ve Mısır arasındaki tavır farklılığınızı bana hiçbir şekilde anlatamazsınız. şimdi herkes birşeyler söyleyecek ama hepimiz samimiyet testinde sınıfta kaldığınızı biliyoruz.
 TOTEM
 26 Ağustos 2013 Pazartesi 10:54
Destek veren iğrenç körfez ülkelerine tepki vermiyorsunuz ve onların bu konuda yanlış davrandığını düşünmüyorsunuz da Hükümetin mi yanlış yaptığını söylüyorsunuz? eğer Emperyal devletlerin iğrenç tezgahlarına ses çıkartmayıp onlara her koşulda biat etmemiz gerektiğini düşünüyorsanız daha önceki bop eleştirilerinizin anlamı neydi? Neden ve nasıl bu derece samimiyetsiz ve ikiyüzlü bir tav8ır sergileyebiliyorsunuz? ben ve biz şimdi sizler hükümeti eleştirirken sizi nasıl inandırıcı bulacağız?-
 TOTEM
 26 Ağustos 2013 Pazartesi 10:52
Çeviren Sisi denen katil ve yandaşlarına destek vererek bir başka kutup oluşturanların eleştirilmesi gerekmez mi? Suriye konusunda Siz dahil tüm karşı kutupta dediğiniz insanlar Hükümeti emperyallerle işbirliği içerisinde olmakla suçlamadınız mı? SAMİMİYETTEN BAHSEDERKEN,SİZİN SAMİMİYETSİZLİĞİN EN BARİZ DELİLİ BU DEĞİL Mİ? Samimiyet bekleyen siz neden samimi değilsiniz? Şimdi siz,İsraile laf çakınca onun yerine cevap veren Amerikayı yadırgamıyorsunuz,Mısırda Müslüman kardeşlerinin katledilmesine
 Misafir
 26 Ağustos 2013 Pazartesi 10:48
Mısırı bahane ederek,türkiyeyi kutuplaştırmaya gerek var mı! sözünüz aynen bu değil mi? Şimdi siz Mısırda yaşanan darbe ve sonrasındaki korkunç katliamı yapanlara tepki verenleri kutuplaşma yaratmakla suçluyorsunuz değil mi? Peki kutbun öteki tarafı neden ve ne gerekçe ile bu tepkisin karşısında yer alıp bir başka kutup oluşturuyor? İsraile Emperyal devletlere,Körfezin emperyal kuklalarına ve en nihayetinde onların desteği ile darbe yapıp mısır halkının üzerine ateş açıp Mısırı kan gölüne-
Yazarın Diğer Yazıları
Sayfa başına gitSayfa başına git
Turktime uygulamasını indirin, günün gelişmeleri cebinize gelsin.
Google Play
App Store
Facebook Twitter Instagram Youtube
GÜNCEL SİYASET DÜNYA MEDYA MAGAZİN SPOR YAZARLAR RÖPORTAJLAR PORTRELER ANKARA KULİSİ FOTO GALERİ VİDEO GALERİ KÜLTÜR SAĞLIK EKONOMİ TEKNOLOJİ ANALİZ TEKZİP
Masaüstü Görünümü
İletişim
Künye
Copyright © 2026 Turktime