Turktime

Kovid 19 aşısının yan etkilerinin sebebini bulundu!

Yeni tip koronavirüs (Kovid 19) aşısından sonra insanların yaşadığı yan etkilerin üçte ikisinden fazlasının, plasebo etkisinin tam tersi bir nedenle görüldüğünü tespit edildi.
ABONE OL
Abone Ol
Kovid 19 aşısının yan etkilerinin sebebini bulundu!
Haberler / Sağlık
19 Ocak 2022 Çarşamba 14:35
PAYLAŞ 
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş

The Guardian’da yer alan habere göre, araştırmacılar, Covid aşılarına dair 12 klinik test sürecinin verilerini inceledi. İlk dozdan sonra ya etkilerin yüzde 76’sının plasebo etkisinin tam tersi anlama gelen ‘nosebo etkisinden’ kaynaklandığı tespit edildi. Bu oran, ikinci dozdan sonra da yüzde 52 oldu.

Araştırmanın bulguları, aşıdan sonra yaşanan baş ağrısı, yorgunluk, kol ağrısı gibi semptomların aşının içeriğinden değil, anksiyete, beklenti gibi ‘nosebo efekti’ sebeplerinden meydana gelebildiğini gösterdi.

Araştırmacılar, bulgular ışığında insanların bu semptomlarla ilgili daha iyi bir şekilde bilgilendirilmesinin toplumdaki endişeleri çözebileceğini önerdi.

NOSEBO ETKİSİ NEDİR?

Nosebo etkisi, hastanın, ilacın kendisine yan etkiler getireceğine inanması nedeniyle, farmakolojik olarak etkisiz bir ilaç verilse bile hastada hastanın beklediği bazı yan etkilerin görülmesi durumudur. 

YORUM EKLE

Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır

YORUMLAR


   Bu haber henüz yorumlanmamış...

DİĞER HABERLER

Sayfa başına gitSayfa başına git
Facebook Twitter Instagram Youtube
GÜNCEL SİYASET DÜNYA MEDYA MAGAZİN SPOR YAZARLAR RÖPORTAJLAR PORTRELER ANKARA KULİSİ FOTO GALERİ VİDEO GALERİ KÜLTÜR SAĞLIK EKONOMİ TEKNOLOJİ ANALİZ TEKZİP
Masaüstü Görünümü
İletişim
Künye
Copyright © 2022 Turktime